Taakvelden

3.4 Economische promotie

In 2023 richten we ons vooral op:

Economische Transformatie Centrumgebieden: tijdens de start van het project Economische Transformatie Centrumgebieden in 2021 zijn een aantal doelstellingen geformuleerd. Eind 2023 loopt het project af, een aantal doelstellingen zijn inmiddels gerealiseerd. In 2023 richten we ons op het verbinden van partijen welke kunnen zorgen voor aanbod die de gewenste richting van de verschillende geprioriteerde centrumgebieden versterken en brengen we in beeld welke instrumenten doelmatig zijn om de transformatie van de gebieden te continueren en te versnellen. Daarnaast dienen de ervaringen opgedaan tijdens het project als input voor het programma stedelijke en maatschappelijke voorzieningen. Ook zijn in het bestuursakkoord middelen gereserveerd voor een nieuwe tranche investeringen.

Programma Stedelijke en Maatschappelijke Voorzieningen: dit is een gemeentebreed pilot programma onder de Omgevingswet, waarmee de organisatie vanaf 2023 samen met de externe partners gaat werken aan de optimalisatie van het voorzieningenniveau in de stad.

Horecabeleidsplan: we stellen een plan op om Eindhoven nog meer te laten bruisen. De horeca, het nachtleven en het mogelijk maken van nachtelijke evenementen, komen in dit plan samen. Met de groei van Eindhoven is de horeca in de stad gegroeid en blijft deze naar verwachting groeien. Daarom moeten we blijven nadenken hoe we als stad onze horeca willen inrichten. Wat vinden we belangrijk? Waar willen we wat wel en wat waar niet en wanneer wel en niet? Vanuit de Rijksoverheid zijn inmiddels ook nieuwe kaders aangereikt die vooral betrekking hebben op het gebruik en verstrekken van alcohol. Hierin speelt de horeca ook een rol. We evalueren sowieso de proef met de 24-uursontheffingen en de ‘Verlaatjes’. Ook wordt het nieuwe terrassenbeleid (wat nu i.v.m. de herinrichting wordt aangepast) onderdeel van het nieuwe plan. Het integrale plan wordt daarmee één bouwsteen van het Programma Stedelijke en Maatschappelijke Voorzieningen.

Brand event Level-up: in 2023 (laatste jaar) zal de startup officer aansturing geven aan het brand event en zorgen dat er voldoende partners aansluiten. De eerste twee jaar van het event worden gefinancierd vanuit de regiodeal, dus we zullen, naast het organiseren van het evenement, moeten zorgen voor voldoende partners om het evenement de komende jaren voort te kunnen zetten.

Deze pagina is gebouwd op 11/15/2022 08:50:23 met de export van 09/27/2022 16:07:32